Bank zapewnia pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Każdy pracownik ponosi odpowiedzialność za wspólne bezpieczeństwo oraz ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić przełożonego o zauważonym wypadku, a także wszystkie osoby znajdujące się w rejonie zagrożenia o grożącym im niebezpieczeństwie.
Do określania ryzyka zawodowego oraz identyfikacji zagrożeń w BGK używana jest „metoda pięciu kroków”, zgodna z Polską Normą PN-N-18002:
- Określenie stanowisk (wszystkie występujące w organizacji)
- Określenie zagrożeń występujących w organizacji
- Szacowanie ryzyka (małe, średnie, duże)
- Środki zaradcze
- Ponowne oszacowanie ryzyka
W skład zespołu oceniającego wchodzi ekspert ds. bhp, społeczny inspektor pracy, przedstawiciel pracodawcy oraz reprezentant związków zawodowych. Ocena ryzyka zawodowego jest aktualizowana co pięć lat (okres ten jest skracany w przypadku zmian organizacyjnych i tworzenia nowych stanowisk).
Niebezpieczeństwa i incydenty związane z pracą są zgłaszane przez pracowników przełożonym lub bezpośrednio ekspertowi ds. bhp. W BGK powołano stanowisko ds. relacji pracowniczych.
W banku odbywają się cykliczne kontrole stanu bhp we wszystkich pomieszczeniach pracy, mające na celu wyeliminowanie zagrożeń dla bezpieczeństwa i zdrowia pracowników.
W 2018 r. zostały przeprowadzone, przez firmę zewnętrzną, warsztaty ergonomiczne dla pracowników. Miały one na celu przekazanie wiedzy oraz narzędzi do poprawy ich nawyków. Wykładowcy podpowiedzieli, jak zapobiegać bólom kręgosłupa oraz pokazali kilka podstawowych ćwiczeń zalecanych do wykonywania podczas przerw. Pracownicy skorzystali również z indywidualnych porad fizjoterapeutów dotyczących swoich stanowisk pracy. Akcją objęte były wszystkie placówki (16 oddziałów i centrala w Warszawie) i wszyscy zatrudnieni.
W BGK funkcjonują elastyczne godziny pracy. Pracownicy, zgodnie z indywidualnymi potrzebami, mogą rozpocząć pracę w przedziale 7:00 – 9:00 i kończyć ją odpowiednio w przedziale 15:00 – 17:00.